Thursday 5 May 2011

p3n@nt!@n !tu P3y3k$@@n

cerite ini bermula mase aku belajar kt ilp ledang,,,,
mase 2 aku masih lg dikasihi oleh lelaki yg benama MR D,,
ubungan yg sangat baik,,, kalau gado pon x kn lame la,,,
tp langit kn x selalu cerah,, MR D dapat masuk askar (sukan)
dan masuk kem utk beberape ketike,,,
aku di tinggal kn sunyi,,,,
tp MR D  x penah lpe kn aku,,,,

now mle la 1 kisah menuju ke jalan porak perande like kerande,,,
mle la 1 perkenalan yg tanpe di duga dgn MR B,,,
MR B pon blajo kt tmpt yg same dgn aku,,,
cme kos je lain,,,,
mgkn sbb MR B  selalu ade kt samping aku,,,,
sehingge aku terlupe ujud nye MR D,,,
tp alhamdulillah aku cepat sedar,,,,
dan meninggal kn MR B demi MR D....
(nampak mcm bahagie kan tp sbnr nye,,, hampeh)

ubungan dgn MR D pon berjalan dgn lancar,,,
aku nie plak jenis manusia yg benci UNGKIT KISAH LAME,,,,
bg aku kisah lame ade la sejarah,,,,
pahit ke manis,,, kite kne telan n jd kn pengajaran,,

~~10/5/2009~~
tarikh paling malang dalam idop aku,,,
bermule hanye pertelingkahan kecil sahaja,,,,
tp dgn tbe2 pertelingkahan berubah jd raksasa,,,,
ubungan yg selame ini baik n x de masalah berakhir dgn 1 perpisahan,,,,
tp perpisahan 2 aku redhai sbb aku pon da mle muak dgn ubungan 2,,,,

sejak ari 2,,,
aku mle kn kmbali idop aku dgn status SINGLE,,,,
walau pon sbnr nye payah utk aku lpe kan MR D
tp aku pakse gak utk lpe kan,,,
kadang2 aku da jd mcm owg gile,,,
menagis sendiri,, ketawe sendiri sbb igt kn kisah MR D,,,
tp nk wat mcm ane,,x de jodoh,,,,

b'mule kt ctu la aku knal ramai kawan,,,
kawan menagis n jge kawan ketawe,,,
mgkn gak sbb perpisahan 2 aku b'hijrah g KL,,,

Slps beberape bulan ddk KL,,,
aku di kejot kn dgn kehadiran MR B,,,
MR B tetap mcm dulu,,,,
seowang caring n kuat membuli,,,,
bermule dr ubungan kawan,,,,,
igt lg MR B porpose aku jd aweks,,,
kt dalam trains JB ~ KL,,,,
bahagie nye aku mase 2,,,
terase dunia nie aku yg punye,,,,
alhamdulillah,,, ubungan kami baik n x de masalah,,,
tbe2 MR B meluah kn 1 hasrat n meminta aku pinda JB,,,,
aku pon mle berpikir kmbali n t'gt la kt mak abh kt umah 2,,,,
aku pon amik kputusan b'henti keje n pinda JB,,,,

~~20/1/2011~~ 
hari yg sepatut aku bahagie sbb pinda JB 
dan mungkin akn makin rapat dgn MR B,,,
tbe2 dtg 1 sms dr MR B n meminta maaf,,,,
MR B ign memustus kn ubungan tanpe alasan yg kukuh,,,
aku trime walaupon hati aku terlalu sakit,,,
sepanjang perjalanan dr JB ke KL,,,
aku menagis,,,, n aku bertekad utk mencintai MR B,,,
tanpe ade sesiape yg tahu,,,,
dalam diam aku memerhati MR B walau pon 
dalam pesbuk je,,,, (x de sape tau kn)
aku pn mle kerja,,,,
kerja nie la yg aku cri selame nie,,,
bebas n x terikat dgn sape2,,,,
aku bahgie dgn keje aku skrg,,,,

di pagi sabtu yg hening,,,
aku trime sms dr MR B n bertanye kan kabo,,,
aku ber sms n jalan kn ubungan mcm seorang kawan dgn MR B,,,,
MR B akhir nye mengaku bersalah sbb tinggal kn aku dulu,,,,
MR B tau mase 2 aku tersekse dgn perangai nye yg like a LOJI
tp MR B  x pandai nk ubah dr siksaan kepade kebahagiaan,,,,
MR B memohon maaf  n cbe berubah,,,,,

aku pon menerime kembali MR B dgn rela hati,,,,
walao pon hanye sbg kawan sahaja,,,
aku x sangke yg MR B akn ajk aku menerus kn ubungan nie
ke jalan yg lbh serius,,,,
di sebab kan rase takut kejadian lame akn berulang,,,
aku pon wat request kt MR B utk berpikir,,,,

mase 2 gak la aku nampak 
1 perempoan geeeddiiixxxx (MS A)
yg beria2 meng"komen " kt pesbuk MR B,,,,
MS A nie adik angkat aku,,,,
dulu mase kt ilp,,,
MS A ddk 1 bilik dgn aku,,,,

tbe2 1 pagi aku bkak pesbuk,,,
aku nampak 1 status yg wat jantung aku jatuh n naik balik,,,,
status yg menandakan,,,
MR B skrg couple dgn MS A,,,,
dgn alasan aku terlalu lame amik mase utk menerus kn ubungan ke jalan yg serius,,,,
aku x tau nk berkate ape mase 2,,,,
bersabar n tros  bersaba,,,,
MR B akhir nye mengaku ttg ubungan nye dgn MS A,,,
AKU PASRAH

akhir nye aku redha,,,
aku tahu ALLAH s.a.w,,,
x zalim kt hambe nye,,,
setiap ape yg jd mesti ade hikmah nye,,,,,
aku hanye berharap sesuatu yg baik utk aku nnt,,,,,

No comments:

Post a Comment